Hela världen är så underbar - om man är korkad, tom och glad

Är på sjukt bra humör idag! Fråga mig inte varför, kanske för att jag slapp både esteten och gympan som var första och sista lektionen, vilket gjorde min dag betydligt kortare - 9:30 till 14:30 istället för 8:00 till 16:00. Eller kanske för att jag har fått bästa feelgood låten av Katta. (Som just nu går på repeat i mina öron, haha)
Jag har ju inte bloggat på ett tag, men har haft lite mycket. (Som ni säkert har räknat ut efter mitt senaste inlägg, globen 24-7!) Men börjar med igår. Ganska skön dag, två lektioner och sen studiebesök på riksdagen. Studiebesöket var kul, inte tack vare guiden men. Han tyckte vi var som killar i åttan. Hallå? Är vi inte mest mogna klassen på länge, "Plenissalen" är sjukt kul! Eller? Haha. Sen stallet, först fodra och sen på med alla nyshoppade saker och upp till ridhuset. Red dressyr och han var jättefin! Inte jättestadig, men mjuk och lyssnade jättebra.
Och sen till helgen då. Fredagen började med dressyr, clinic med en tysk ryttare. Den var inte så jättebra tycker jag, men förstod inte heller allt han sa, så jag kanske inte ska uttala mig.. Sen var det hoppning. Lite segt kanske, och sen en typ "clinic" med Pignon. Det var nog det tråkigaste jag sett på länge. Själva iden var bra, men det funkade inte riktigt i showsammanhang. Så då blev det annexet för oss. Sen på kvällen var det show och två klasser hoppning (...) sen Pignon, som var betydligt bättre med sina egna hästar. Han är helt otrolig! Och massa shoppning i pauserna ofc!
Lördagen började också med dressyr, grand prix. Parzival vann, ingen överraskning direkt? Sen hoppning. Sen showen, igen.. Det var väldigt dålig omväxling på showerna alltså! Så då såg vi samma sak en gång till. Juste, vi var på rundvandringen i stallarna också, jag såg Briar (!) Haha.
Söndagen började med hoppning, somnade nästan... Sen dressyr, kuren, det var jättekul. Älskar kur! Parzival vann igen, och Minna Telde kom trea! Sen Briars avslut, som inte var särskilt bra. Hade förväntat mig att de skulle visa upp något? Men tydligen inte. Sen showen, men jag var så sjukt trött så orkade verkligen inte se samma sak igen. Så jag åkte hem och åt, duschade, somnade. Haha. Jag är en rolig människa jag.
Det var en väldigt lyckad helg i mina ögon! Men nästa år blir det nog bara dressyr för min del. :) Kuren var ju lungt det bästa på hela helgen!
Nu ska jag fixa ny design, lyssna mer på bra musik, ladda över skivor till mobilen, kolla på julkalendern och sen stallet när bror kommer hem. Får se vilken ordning det blir, kommer förmodligen bara göra knappt hälften. I know myself.

Och självklart ska ni få höra min nya fantastiska låt!

Puss


Kommentarer
Postat av: .

Hur blev du vip?

2009-12-01 @ 22:32:24
Postat av: Anna

jättefin blogg =)

2009-12-02 @ 19:36:16
URL: http://annaapyttipanna.blogg.se/
Postat av: Moamoamoamoa

SV. . Betalade skitmkt pengar hahah. 2150 för hela helgen :P

2009-12-04 @ 07:32:54
URL: http://moosans.blogg.se/

Skriv något sött:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (Bara Moa ser...)

Blogg som jag ska läsa?:

Den söta kommentaren:

Trackback
RSS 2.0