Snart: Falsterbo, Nu: Edsbro

Haaalloj!

Eftersom jag inte har bloggat på länge, dåligt jag vet (a).. Så ska jag iaf försöka ta de i tidsordning :)
Alltså börjar vi med Edsbro ..

Hästarna var skiiitfina med rosetter i manen och allt :) Men vi kom lite sent, eller först iaf. Sen när vi kom dit hade de flyttat fram tävlingen en halvtimme, så de var lugnt :) Lite för lugnt kanske, för vi vart sena iaf... Satt och tittade för länge på b-ponnysarna ;) 
Så vi gjorde i ordning hästarna väääldigt snabbt och det vart lite stressigt med framridningen och så.
Och jag var först då.
Det börjar bra, vi vägrar på första hindret... Sen vägrar vi på andra också, sen kommer vi faktiskt över tredje! Sen vägrar vi på fjärde också. Uteslutna. Greeaat! :) Hoppkarriär? Nej tack.
Sussi hoppade ettan och tvåan, men sen ville skitponnyn Ziramis inte gå förbi grinden som man var tvungen att passera för att komma till trean. Uteslutna dom oxå. Gooo Team SM! hahah.
Vi efteranmäler oss båda två till nästa LC och jag är först igen.
Framridningen vart lite bättre den här gången. Vi kommer över första hindret, (knappt, vi tog det stillastående, men vi kom över!) vi tog oss över tvåan och trean oxå, men på fyran tog det stopp. Men på andra försöket kom vi över! och sen klarade vi femman, sexan och till och med sjuan också, men sen på åttan blev de stopp igen. sen kom vi över det också och klarade nian, hoppade stillastående menmen :) sen måål! Vi kom runt!!! Whiihiii :) Tolv fel blev de, för när vi vägrade på åttan lyckades vi putta ner översta bommen också :)
Ziramis var dock fortfarande inte på hopphumör och de blev uteslutna... Så nu har Sussi bestämt sig för ett tävlingsuppehåll,..

jaja, hoppning är inget för mig, Benji är duktig, men jag sinkar honom. Det får bli någon annan som tävlar hoppning på honom.. Tacka vet jag dressyr! :)

pussipussi <3

Vilken stil man har asså...
 
Sussi och Zirre på lördagen.

Kommentarer

Skriv något sött:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (Bara Moa ser...)

Blogg som jag ska läsa?:

Den söta kommentaren:

Trackback
RSS 2.0